تاریخچه شرکت آدیداس بخش سوم
نوشته شده توسط : ابوالفضل سهیلی نیا

 
2000: با مارك آديداس ، اديداس-سالمون دو رويداد ورزشي سال اخير را در اختيار گرفت كه عبارتند از: مسابقات قهرماني اروپا در هلند و المپيك تابستاني سيدني . اديداس رسما حامي و صاحب جواز يورو 200 بود. مسابقه قهرماني اروپا در فرانسه و بازيكن هاي برجسته اي همچون زين الدين زيدان را تجهيز كرد. زيدان ، ديويد بكهام ، پاتريك كلايورد ( هلند ) ، الكساندرر دل پيرو كفش جديد آديداس – EQUIPMENT- را پوشيدند. بيش از 25% گلهاي زده شده در اين دوره بازيكناني بودند كه اين كفش را پوشيده بودند. توپ نقره اي اديداس توپ رسمي اين دوره از مسابقات بود.

اديداس در سيدني قابليتهايش تائيد شد. اديداس در 26 ورزش از 28 ورزش مورد استفاده قرار گرفته شد. بيش از 3000 ورزشكار اديداس پوشيده بودند. آديداس توليدات خودش را بر مبناي –حفظ ارزشي- براي 6 ورزش توسعه داده كه عبارتند از : شنا ، دوميداني، دوچرخه سواري ، شمشيربازي، وزنه برداري و كشتي. تاثير گذارتر از همه لباس شنائي اسن=ت كه كل بدن را مي پوشاند . لن ترپ – قهرمان 17 ساله استراليايي - توانست با اين نوع لباس 3 مدال طلا را كسب كند و نيز 4 ركورد جهاني به جاي بگذارد و ستاره المپيك سيدني شود. با برنامه جاده اي بسوي سيدني ، اديداس اولين سري كالاهاي ورزشي در تاريخ صنعتي خود توليد نمود كه در سراسر دنيا در كليه شبكه هاي تلويزيوني به نمايش در امده است. پيش از آن ، اديداس تبليغ كننده ي سال شد و با جايزه معتبر در نيويورك حاضر شد.
در اكتبر ، اديداس-سالمون براي الحاق به فهرست شاخص هاي قابل دوام بورس دوجونز انتخاب شده است. اين شاخص اولين شاخص جهاني است كه عملكرد شركتهاي با دوام در سراسر جهان را رده بندي مي كند. در طي مرور و بررسي سالانه 2000 ، دوجونز عملكرد اجتماعي ، محيطي و مالي آديداس – سالمون را تحليل كرد و استنباط كرد كه آديداس-سالمون رهبر صنعتي در موضوعات قابل دوام است. مخصوصا دوجونز دريافت كه اديداس –سالمون پيشرفت چشمگيري در بهبود شرايط اجتماعي و محيطي در كارخانه هائي كه محصولات را توليد مي كنند داشته است.
آديداس رهبر بلامنازع بازار فوتبال است و قراردادي بلند مدت براي حمايت رسمي و صاحب جواز جام جهاني 2002،2006 و جام جهاني 2003 بانوان است. در ماه اكتبر در نيويورك ، اديداس- سالمون ساختار جديد جالبي براي مارك خود حاضر كرد. در عوض آديداس هم اكنون نيز داراي سه بخش را داراست : ورزش هميشگي ، اصل و تجهيزات ( در سال 2002 تقسيم بندي آن به اني گونه بود، عملكرد ورزشي آديداس ميراث ورزشي آن و سبك ورزشي آديداس) سوم نوامبر ، صدمين سال تولد داسلر موسس اديداس است. فروش آديداس –سالمون در سطح ركورد جديدي در سال 2000 به 5.8 بيليون يورو رسيد برنامه كارآمد و توسعه اي كه در آغاز سال شده بود به اتمام رسيد. راه براي اينده اي موفق هموار شد.
2001: هربرت هاينر، در هشتم مارس 2001 به سمت رئيس هيئت اجرائي آديداس سالمون انتخاب شد. آديداس كه اولين شركت در زمينه صنعت كالاهاي ورزشي است طرح « تجربه سفارشي سازي » را ارائه داد و الگوي تجاري جديدي در صنعت مطرح كرد. در اين طرح مشتري ، فرصتي يافت تا كفش متناسب با ويژگي هاي فردي ، عملكرد و تناسب و شكل ظاهري دلخواه سفارش دهد. بعلاوه ، اولين فروشگاه اديداس در برلين افتتاح شد و در پي آن در دسامبر در توكيو نيز فروشگاه ديگري افتتاح شد. بعلاوه اولين فوشگاه بزرگ در پاريس و امستردام گشوده شد. اديداس و موفق ترين باشگاه فوتبال آلمان يعني بايرن مونيخ بر سر قرار دادي مهم و منحصر بفرد بتوافق رسيدند. در حاليكه 10 درصد سرمايه گذاري در بايرن مونيخ را در اختيار دارد ، قرار داد جديدي براي حمايت رسمي تامين كننده و صاجب جواز 2010 با باشگاه امضا كردند. دستاوردهاي اديداس- سالمون ركورد فروش 6.1 بيليون يورو را شكست. مديريت قول 15% افزايش درامد از هر سهم با ادغام تيم را داد كه سرمايه با شوق گروه براي عملكرد ، نواوري و ميراث به حداكثر مي رساند.
آديداس- سالمون سال را با عملكرد عالي در DAX-30 به پايان رسيد و درصد شاخص سهام آلمان با سود 28% پيشتاز بود و قيمت سهام در شاخص غير رسمي 48% شد.
2002: در المپيك زمستاني در شهر Salt Lake با ورزشكاران اديداس و سالمون برنده 191 مدال (62 طلا ، 67 نقره و 62 برنز) شده لباسهاي آديداس را بيش از 50% ورزشكاران 8 تيم ملي و چند فدراسيون ورزشي در اين بازيها استفاده مي كردند. لژنشينهاي مسابقه مانند كريستوفر لاگن و اندرولنج و تيم بانوان الماني لباس اديداس پوشيده بودند. در فهرست ورزشكاران فاتح سالمون ، نام جانيكا كاستليك به چشم مي خورد كه 4 مدال تاريخي (3مدال طلا) در بازيهاي زمستاني در رشته اسكي كوهستاني بدست آورد و فريتز استروبل در چادر زني در سراشيبي تپه برنده شد و هر دو از چوب اسكي هاي اديداس استفاده كردند. در فوريه اديداس دفتر مركزي جديد خود را در آمريكاي شمالي افتتاح نمود ، دهكده اديداس 5 دقيقه از مركز شهر پورت لند فاصله دارد. در آن ناحيه برنامه اي از نوسازي شهري است و تمام كاركنان اديداس و سالمون در پورت لند زير يك سقف جمع مي شوند.
در ماه مارس ClimaCool – كفش جديد اديداس- با نواوري جديد به نمايش در امد. اين نوعي سيستم تهويه 360درجه بوده كه اولين تجربه جهاني است. با ارائه مواد جديد و هواخور در همه جاي كفش فوق پاي مشتري احساس شادابي مي كند. يك ماه بعد دومين نواوري خود را در همان سال ارائه كرد. a3 ( مكعب a) چيزي بيش از يك سيستم راحتي بود. سيستم مديريت انرژي است كه در آن بالشتكها پا را راهنمائي و اماده ضربه به پا مي كند.
در ژانويه در جام جهاني 2002 كره و ژاپن به اديداس كاملا جولان داده شد تا رهبري اش را در فوتبال توسعه داده و تحكيم ببخشد، موقعيت تجاري اش را در آسيا گسترش دهد. اديداس كفش پريدتور مانيا را عرضه نمود و مدل آن را نسبت به كفش قبلي بهتر كرد. بازيكنان فوتبال ، كفشي با پارچه تريكو همراه با لايه هاي ديناميك به پا داشتند. فورنووا ، توپ رسمي مسابقات جام جهاني 2002 است. آديداس با فروش بيش از 6 ميليون توپ فوتبال ، بيش از 1.5 ميليون مدل تريكو و نيم ميليون جفت پريتورمانيا ، رهبري بلا منازع خود بر فوتبال را ثابت نمود.
در جولاي ، اديداس-سالمون ساختار سه بخشي اش را بر تجارت كامل كرد و سومين بخش را سبك ورزشي اديداس و آينده كفشهاي ورزشي تعيين كرد. دو بخش موجود ديگر نيز تغيير كرد يعني عملكرد ورزشي آديداس و ميراث ورزشي فوتبال. طراح معروف ژاپني – يوهي ياماتو- مدير خلاق بخش سبك ورزشي شد. سهام اديداسسالمون بار ديگر در بورس DAX-30 ( در شاخص بورس المان ) افزايش يافت و فروش گروه 7% رشد داشت كه ركود 6.5 بيليوني را شكست.
2003: آديداس قرارداد حمايتي براي مسابقات بين المللي اروپا 2004 در پرتغال را امضا كرد. و بنابراين رسما حامي بسياري از مسابقات فوتبال و رويدادهاي ورزشي شد. بعلاوه ، جام جهاني بانوان 2003، ليگ قهرماني يوفا قرارداد حمايت رسمي از جام جهاني فوتبال 2006 آلمان را نيز امضا نمود. كه با اين قرار دادها بار ديگر موقعيتش را در دنياي تجارت فوتبال نشان داد. در تابستان ، جت كانسپت ، ورود موفقي در دنياي شنا داشت.اديداس اين لباس شنا را در مسابقات قهرماني فيفا در بارسلونا عرضه كرد و رويدادهاي اين دوره از مسابقات را مورد حمايت قرار داد.
با سپاس از پارچه كشباف منسجم و يكپارچه . جن كانسپت، صورت شناگران را كمتر خراش مي داد. لن ترپ ، اولين شناگر و برنده 3 مدال طلا از اين لباس پوشيده بود. با بهينه سازي ساختار و دوره مالي ، اديداس –سالمون ، 400 ميليون يورو اوراق قرضه قابل تبديل را در آگوست عرضه كرد. سر رسيد اوراق عرضه 15 ساله بود و قابل تبديل به تقريبا 4 ميليون سهام اديداس-سالمون است. شركت براي چهارمين بار در شاخص بورس دوجونز قرار گرفت. اين شاخص نخستين شاخص جهاني است كه در 1999 عرضه شد و عملكرد شركتهاي با دوام را تحميل مي كند. و انتخاب اديداس-سالمون نشان از تسلط آن در صنعت است.
همچنين در سپتامبر ، اديداس 3 فروشگاه اصلي افتتاح نمود. فروشگاه بعد از نيويورك در ساحل جنوبي ميامي افتتاح شد. كره با آغوش باز از گشايش فروشگاه در سئول استقبال كرد. در ميلان ايتاليا نيز فروشگاه ديگري افتتاح شد.
در اكتبر، اديداس از تيم فوتبال آلمان حمايت كرد و چهارمين عنوان آن را در جام جهاني فوتبال بانوان 2003 در آمريكا را جشن گرفت. نيا كانزر- گل طلائي (1-2) پيروزي بر سوئد در فينال فراموش نشدني را بثمر رساند.
در نوامبر ، هربرت هانير، CEO ، و رئيس اجرائي شركت آديداس سالمون فعاليت تجاري خودشان را در بمبئي آغاز كردند.
در ماه دسامبر ، شركت آديداس بعضي از مكانهاي خريد و فروش اصلي را به ادارت مركزي آمريكاي شمالي در پرتبند منتقل نمود. اريك استامينگر ، علاوه بر وظايفش به عنوان عضو هيئت اجرايي شركت اديداس سالمون به مقام CEO و رئيس شركت به ثبت رسيده آديداس آمريكا نيز رسيد. اين نقل مكان به شركت آديداس اين اجازه را مي داد تا بتواند بر ميزان شدت تلاش هايش در آمريكاي شمالي بيفزايد. در پايان سال، شركت آديداس نمايندگي كارخانه جديد را در Herzogenaurach جشن مي گيرد. اين نمايندگي متشكل از ساختماني بطول 3500 متر مربع با فاصله طبقاتي تقريبا 2000 متر مربع مي باشد. علي رغم شرايط بازار سال 2003 براي شركت آديداس سالمون سالي بي سابقه بود. ميزان فروش به 6.3 بيليون رسيد كه اين ميزان برابر با 5 درصد افزايش در پول در گردش است. سود خالص با 14 % به 260ميليون رسيد.
2004: هيچ چيز غير ممكن نيست ، اين پيام اصلي يك اقدام تجاري و جهاني است كه شركت آديداس در ماه فوريه آغاز كرد. اين مسئله كه شركت آديداس با ورزشكاران سراسر دنيا آرزوئي براي تبديل غير ممكن به ممكن ، پيشرفت كردن ، موانع را پشت سر گذاشتن و راه را براي ديگران هموار كردن سهيم مي شود، نگرش آديداس را از نو زنده مي كند.
اقدامات ثبات بالاي ورزشكاران آديداس در زمان گذشته و حال را نشان مي دهد كه شامل بالاترين زمانها ، بوكس بازي محمد علي معروف ، دوي استقاما دونده هيل گيبرسلاسي ، ديويد بكهام و ستاره NBA مك گردي است. در آغاز سال شركت آديداس بهترين چكمه فوتبال كه تا به حال ساخته شده را با نام Power Plus به بازار عرضه كرد كه علت اصلي تثبيت موقعيتش به عنوان مارك شماره يك در فوتبال همين بود. مشخصه اين نسل جديد كفشهاي فوتبال تكنولوژي اساسي Power Plus است. اين تكنولوژي بر اساس يك اصل ساده است كه قبلاً در ساخت راكتهاي تنيس و در كلوبهاي گلف براي مناسب ترين توزيع عمومي به كار رفته است.
اين چكمه ها امسال دهيمن تولد خود را جشن مي گيرند بهترين فروش جهاني چكمها هاي فوتبال را داشته است و توسط بعضي از بهترين بازيكنان دنيا مانند بازيكن جهاني فيفا ، زيدان ، بكهام ، رائول ، مايكل بالاك ، كاكا و روئي كاساتا حمايت مي شود . در ماه مارس شركت آديداس و ديويد بكهام طدلاني ترين رابطه حتي در سطح بالاتر را داشتند. آنها اين قرار داد تا سال 2008 ادامه مي دهند و در همين زمان آرم شخص ديويد بكهام به نمايش گذاشته مي شود اين آرم نشان دهنده ي ادغام دو مارك قدرتمند در جان فوتبال است . نقش آديداس بعنوان حامي ملي و صاحب امتياز رسمي يوفا يورو 2004 در پرتغال و مسئول تهيه رسمي توپ مسابقه است. آديداس پنج اتحاديه دارد: يونان ، فرانسه ، المان ، فرانسه و لتوني. يوفا يورو 2004 با موفقيت عظيم تيم فوتبال يونان پايان يافت. تيم يونان بوضوح ثابت كرد كه بازي فوتبال دستيابي به غير ممكن هاست. هنگامي كه آنها وارد يوفا يورو شدند تيم يونان حتي يك مسابقه را در يك مسابقه نبرده بود و هنگاهي كه آنها يوفا يورو را ترك كردند ، تيم يونان قهرمان اروپا بود. با اين پيروزي ، از شش قهرمان اخير در اروپا پنج نفر پيراهن اديداس THREE STRIPES را پوشيدند.
براي اديداس يوفا يورو بعنوان يك موفقيت تجاري بود. بيش از 1.3 ميليون پيراهن تريكو بدلي ، بالاي 1.2 ميليون داراي مجوز يورو 2004 و بيش از 250.000 قطعه در حوزه فوتبال زنان فروخته شده است. در ماه آگوست ، آديداس از بازيهاي المپيك آتن بعنوان سكوئي براي دوباره بنمايش گذاشتن مارك خود استفاده نمود. آديداس مسئول رسمي لباس به كميته ملي المپيك كه شامل يونان كشور ميزبان ، آمريكا ، المان ، بريتانياي كبير، فرانسه و كوبا است. بطور كلي بيش از 4000 ورزشكار از 45 كشور مختلف با هم رقابت مي كنند و آديداس فراهم كننده محصولات براي 26 رشته ورزشي المپيك از 28 رشته است. ورزشكاراني كه نقش اديداس يا لباس آديداس پوشيدند 101 مدال طلا ، 73 مدال نقره و 93 مدال برنز برنده شدند. مي توان از ميان ورزشكاران موفق اديداس ، ايون تروپ – شناگر استراليائي ، هستري كلوت ( پرش ارتفاع ) از آفريقاي جنوبي ، هالي گبرسلاسي از اتيوپي در رشته دو ميداني ، در وزنه برداري پاريوس ديموس از يونان ، قهرمان 100 متر جهاني كيم كلونز ، قهرماني دو سرعت المپيك ماريوس گيرين از آمريكا و ركورد شكن در ورزشهاي دهگانه ، رومن سبلي از جمهوري چك را نام برد. در ماه سپتامبر ، آديداس و استلا مك كارنتي ، مشاركت طولاني مدتي را با معرفي اديداس توسط استلا مك كارنتي آغاز كردند. براي اولين بار يك طراح آخرين مد ، يك مجموعه مفيد ورزشي براي زنان ايجاد كرد. اولين مجموعه در فروشگاه هاي سراسر آمريكا ، ژاپن و اروپا از بهار يا تابستان 2005 موجود مي باشد.
در ماه دسامبر ، بعد از سه سال توسعه داخلي پنهاني ، سرانجام بهترين و پيشرفته ترين كفشي كه تابحال در بازرها وجود داشته به نام آديداس 1 وارد بازار شد. كه اين كفش با تنظيم خودكار و دائم خودش ، داراي سيستم جلوگيري از فشار ضربه مي باشد. اين كفش عمل فوق را توسط آگاهي از ميزان فشار ضربه ، استفاده از يك حسگر و يك آهنربا انجام مي دهد. سپس از طريق يك رايانه كوچك مي فهمد كه ميزان ضربه بسيار كم است يا زياد. سال 2004 سال فوق العاده ديگري براي شركت اديداس سالمون است. شود ناخالص سقف 47.2 درصد رسيد. سود خالص به 21 درصد و ميزان فروش به ميزان 7درصد رشد داشت كه اين ميزان به 6.478 بيليون رسيد.
2005: در آغاز سال 2005 مشاركت جديدي به ثبت رسيد . اديداس عنوان جديدش را به نام شريك پوشاك ورزشي رسمي براي بازيهاي بلژيك الميك 2008 اعلام كرد.
علاوه بر اين آديداس تجهيزات ورزشي را براي تيمهاي المپيك چيني در بازيهاي المپيك 2006 تورين و بازيهاي المپيك 2008 بلژيك فراهم مي كند. اين توافق عامل مهمي در افزايش مارك اديداس توسط مصرف كنندگان در بازارهاي اسيايي است. همراه با كلوپ فوتبال چلسي ، شركت آديداس اعلام يك توافق كمك مالي كرد كه در ايام 2007-2006 عملي خواهد شد. در دوم ماه مي ، شركت اديداس سالمون وارد فروش شد و براي فروش بخش تجاري سالمون كه شامل شركتهاي وابسته مرتبط و علائم تجاري سالمون ، ماويك ، بن فاير ، آرك تدكس و كليشه بود ، به شركت ورزشي آمر به توافق رسيد
دیمس (یونانی ) قهرمان جهانی 100 کیم کلین ، المپیک دو سرعت قهرمانی موریس گرین و رکورد شکنی رومن سبرل که برای نخستین بار آرم آدیس را که یگی از آخرین خلاقیت هاست در پا افزار و لباس در المپیک به وجود آورد . در دسامبر  آدیداس و استلامک کارتنی از یک رابطه طولانی مدت خبر می دهند، آدیداس توسط استلامک کارتنی مجموعه عملیاتی ورزشی را نشان می دهد. برای اولین بار تا به حال یک طراح مد حرفه ای بک سلسله عملیات ورزشی موثر را برای زنان خلق  کرده است. اولین مجموعه در مغازه های امریکا، ژاپن و اروپا با شروع بها ر و تابستان 2005 در دسترس است. در دسامبر بعد از سه سال بهبود و گسترش داخلی محرمانه پیشرفته ترین کفش ها تا به حال با این مارک ها در بازار ها انتخاب شده اند . ادیداس  صفحه ضد اصطحکاکی موثری را تهیه می کند که به طور اتوماتیکی و به طور مداوم خودش را میزان می کند . آن این عمل را با حس کردن سطح اصطحکاک انجام می دهد که از یک سنسور و از یک آهنربا استفاده می کند سپس از طریق یک کامپیوتر کوچک می فهمد که سطح اصطحکاک خیلی نرم یا خیلی محکم است. 2004 یک سال برجسته دیگری است برای آدیداس – سالمون . به یک تفاوت نا خالص در درجه 2/47 درصدی میرسد. درآمد شبکه با 21 درصد افزایش میابد و 7 درصد افزایش فروش دارد که به 874/6 بیلیون در گالری فوتبال یک افزایش بیش از 20 درصدی  دارد که تا بیش از 900 میلیون برسد.
2005 :رابطه های جدید در شروع 2005 نشان داده می شوند. آدیداس از نقش جدیدش به عنوان شریک ورزشی رسمی برای بازیهای المپیک 2008 بیجینگ خبر می دهد . به علاوه آدیداس تیم های المپیک جینی را برای بازیهای زمستانی المپبک 2006 تیورین و بازیهای المپیک 2008 بیجینگ با لوازم ورزشی مجهز می کند. این توافق یک متصل کننده قدرتمند خواهد بود که مارک آدیداس را توسط مشتریان بازارهای آسیایی افزایش دهد. روی هم رفته با باشگاه فوتبال چلسی ، آدیداس همچنین از یک توافق حمایت گزارش می دهد که برای 2006 و 2007 موثر باشد. در دوم می ، آدیداس سالومون وارد فروش شد و موافقت می کند که بخش تجاری سالومون خودش را بفروشد که شامل ارتباط کمکی ونشان های سالومون ، ماویک ، بن فایر ، آرک تریکس و کلیچ به شرکت ورزشی آمر می باشد . این معامله در 19 اکتبر 2005 کامل شده است. در جولای ، آدیداس سالومون AG   و گروه طراحی پورسچ یک دوستی استراتژیک طولانی را نشان می دهند که شامل پروانه توافق است. هدف از این همکاری این است که مشترکا یک نشان صرف یا متفاوت را در رده های ورزشی راه اندازی کند. اولین تولیدات در جام جهانی در دسترس خواهد بود. در بالا بردن قهرمانی جهانی دو و میدانی آدیداس ویلار اولین سیستم آموزشی کلی جهان تعریف می شوند. با نام project fusion . آن به طور یکپارچه ای سرعت قلب و سرعت و مسافت ابزار دستگاه کنترل پلار را برای لباس ها و یا نرم افزار های آ دیداس کامل می کند.آن به طور یکپارچه ای سرعت قلب و سرعت و مسافت ابزار دستگاه کنترل پلار را برای لباس ها و یا نرم افزار های  آدیداس کامل می کند. این محصولات در بهار 2006 در دسترس خواهد بود. قهرمان آدیداس النا ایسینایوا در تاریخ ثبت می شود و اولین زن پرتاب تیر در روز سرمایه گذاری د ر 11 آپریل در لندن ، گروه آ دیداس و مجموعه بسکتبال ملی از یک استراتژیک جهانی 11 ساله رابطه تجاری خبر می دهد که مارک آدیداس را یک فرم رسمی بسازند و برای NBA     لباس تهیه کنند . مجموعه بسکتبال ملی زنان و لیگ برتر NBA با فصل 2006-2007 آغاز می شود . مارک ریبک ادامه می یابد تا یک شریک بازاری جهانی  در NBA شود و این توانایی را ذکر می کند که پا افزارهای مارک دار NBA را خلق کند . در جلسه عمومی سالانه در فیورت آلمان د ر11 می ، سهام دارا ن تغییر نام آدیداس سالومون AG را به آدیداس AG تصویب کرد ند . در 6 جون ، اسم شرکت به آدیداس AG تغییر یافت و انشعاب را به نسبت 1 به 4 تقسیم می کند که د رمبادله سهام تکمیل شده اند. آدیداس برنده مشخص کاپ جهانی 2006 فیفا می باشد . ما از همه اهداف تجاری و فوتبالمان تجاوز کرده ایم . با این توضیحات ، هربرت هینر آدیداس را خلاصه می کند که به عنوان حامی رسمی عمل می کند ، که آماده سازی و پروانه دار کاپ جهانی 2006 فیفا را بر عهده دارد. با به دست آوردن رکورد فوتبال تا بیش از 2/1 میلیون فروش می رود، از سال 2005 بیش تر از 30 در صد ، آدیداس در توسعه بیشتر مقام رهبری بازار جهانی فوتبال اش موفق می شود. یک ثبت 3 میلیونی از زیر پیراهنی فروخته شده شامل 5/1 میلیون زیر پیراهنی از تیم ملی آلمان . د رمقایسه ، 5/1 میلیون زیر پیراهنی های فدراسیون و 250000 زیر پیراهنی های آلمانی در آخرین کاپ جهانی 2002 مورد استفاده قرار گرفت. رویدادهای فوتبالی مهم آینده در اطراف و گوشه و کنار هستنند . در 28 جون یوفا و آدیداس یک رابطه طولانی را نشان می دهند که به آدیداس حقوق حمایت تا فاصله 5 متر است . د ر قهرمانی جهانی دو و میدانی د رملسینکی ، النا رکورد جهانی اش را یک سانتی متر می شکند . دیگر قهرمانی آدیداس نیز موفق هستند : جری وانیر (400) آلیسون فلیکس 200 متر و جاود غریب (ماراتن ) بر انظباطشان مسلط هستند که قهرمانان جهان شوند . در 3آگوست ، آدیداس سالومون AG از طرح تحصیل ریبک خبر می دهد. ترکیب آ دیداس و ریبک هدف استراتژیک گروه آدیداس را در بازارهای پا افزار ، لباس و سخت افزار ورزشی جهان تسریع می کند. ارزش معامله تقریبا 1/3 بیلیون است . گروه آدیداس در سال 2005 به رشد 12 د رصدی در فروش پول بی طرف نزدیک می شود . تفاوت سود به یک سطح رکورد بالا می رسد و سود با منفعت با 21 در صد بالاست . در آمد شبکه نسبت به سهام دارا ن 22 در صد افزایش می یابد تا 383 میلیون برسد.
2006:در 31 ژانویه ، آدیداس سالومون AG گزارش می دهد که تحصیل بین المللی ریبک نزدیک شده است. تهیه و شکل گیری گروه آدیداس جدید با یک رد یابی د رحدود 5/9 میلیونی در بازار پا افزار ، لبا س و سخت افزار قهرمانی جهان صورت می گیرد. آدیداس سالومون AG رئیس و CEO هربرت هینر می گوید : ما با نزدیک شدن معامله ریبک مشعوف هستیم که یک فصل جدیدی در تاریخ گروهها می سازد . با ترکیب دو تا از مارکهای مورد احترام و مشهور در صنعت کالای ورزشی جام جهانی، گروه جدید از یک سکوی جام جهانی رقابتی سود خواهد برد. تعریف خوب و هویت های مارک مکمل یک طیف گسترده تر محصولات و یک حضور قوی تر برای تیم ها ، قهرمانان رویداد ها و لیگ ها می باشد جهانی را برای 2008 یوفا د راسترلیا و سوئیس اعطا می کند. به علاوه ، یوفا و آدیداس رابطه لیگ قهرمانی یوفا را وسعت می دهند ، آدیداس را به عنوان آماده سازی توپ رسمی برای لیگ قهرمانی یوفا تا 2009 آماده می کند .
2006 یک سال کاملا مهیج برای گروه آدیداس بود. برای  تحصیل ریبک ، گروه 10 بیلیونی مانع فروش مارک ها برا ی اولین بار می شود . د رطول سال مارک آدیداس توجه جهان را با حضور نافذش د رکاپ جهانی 2006 فیفا جلب می کند . پیشرفت چشم گیری به طور کامل به جمع آور ی مارک ها و سازمان ریبک می پردازد. گروه به عملکرد موثر و استحکام مالی ادامه می دهد و با عث افزایش 26 درصدی می شود .
2007:یک سال بعد از نزدیک شدن تحصیل ریبک ، شرکت استراتژیک مستقیم از مارک را برا ی سال 2007 و ما قبل آن طراحی کرده است. د راداره مرکزی جهانی ریبک د ر کنتون ، ماساچست، هربرت هینر ، CEO و رئیس گروه آدیداس ، پل هرینگتن ، رئیس جمهور و CEO از ریبک و یولی بکر ما مور با زا ر یابی ریبک به شرح مقام پشتیبانی و جدیدشان می پردازد که ریبک را به شیوه امریکایی تبدیل کند ، یک نشان جهانی که به طور انفرادی در ورزش و زندگی جشن می گیرد . دستگاه سه بخشی که د رسال 2000 راه اندازی شد ، خیلی برای آدیداس موفق بوده است . اکنون ساختار چند قسمتی تکمیل شده است . در مرکز یک دستگاه دو قسمتی از عملکرد ورزشی و سبک ورزشی وجود خواهد داشت . در بین عملکرد ورزشی ، تاکید واضح وجود دارد دویدن فوتبال ، بسکتبال و گالری های اجرایی جهان . سبک ورزشی که شامل سهم ورزشی قبلی و قسمتهایی از سبک ورزشی می باشد ، به طور ویژه سبک زندگی مشتری را مورد هدف قرار می دهد.  در مارس آدیداس وضع تکامل دریجی مارک آن را نشان میدهد و هیچ چیزی غیر ممکن نیست با یک عملیات مبا رزه ای که هر کس را تشویق می کند که اولین قدمشان را در رسیدن به غیر ممکن بردارند .  
برا ی دو رویداد ورزشی مهم بعدی یعنی بازیهای المپیک تابستانی که در کشور بلژیک بر گزار می شود و نیز مسابقات یورو 2008 ، مقدمات لازم کاملا صورت گرفته شده است و آدیداس بعنوان تامین کننده رسمی لوازم ورزشی برای بازیهای المپیک 2008 انتخاب شده است.



:: برچسب‌ها: تاریخچه آدیداس , آدیداس , adidas ,
:: بازدید از این مطلب : 1114
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: